Klantenservice
Levertijd
We gebruiken DPD en FedEx om je bestelling te bezorgen. Tijd tussen bestelling en levering is ongeveer 2-3 werkdagen. Orders geplaatst na donderdagavond worden na het weekend verstuurd. We sturen u tracking informatie zodra uw pakket ons magazijn verlaat. DPD bezorgd ook op zaterdag. U kunt uw pakket met het trackingnummer volgen via de website van DPD en FedEx
Verzendkosten
Wij verzenden uw bestelling naar België via DPD en FedEx voor € 5,95
U betaald nooit meer dan het maximale tarief, ongeacht de grootte van uw bestelling.
Vanwege de maat/gewicht of het soort plant is de pakketshop optie niet beschikbaar voor alle producten.
In de checkout worden automatisch de juiste verzendopties getoond op basis van uw bestelling.
Afleveren bij een pakketshop kan voordelig zijn, maar kies hier alleen voor als u het pakket ook snel na aankomst op kunt halen.
Bewaaromstandigheden varieeren per winkel, daarom willen we niet dat planten langer blijven staan dan noodzakelijk.
Leverhoogte
De foto's op deze site dienen alleen ter illustratie. Alle vaste planten (eenjarigen - tweejarigen), heesters en bomen worden geleverd in plastic wegwerppotten.
Wij vermelden bij alle potplanten, heesters en bomen een leverhoogte
Bij potplanten is deze hoogte gemeten vanaf de grond, inclusief de pot. Houdt er dan ook rekening mee dat planten die in een border worden geplant in de border lager zullen zijn, omdat de pothoogte onder de grond verdwijnt.
Heesters en bomen die worden geleverd met kale wortels, dus zonder pot, worden gemeten vanaf de bovenkant van de wortels en zijn dus geplant net zo hoog als de leverhoogte.
Wij geven altijd een leverhoogte range aan omdat het een levend product is en producten gedurende het seizoen enigzins in lengte kunnen variëren.
Eenmaal geplant zullen de meeste planten, zeker in het voorjaar, snel doorgroeien.
Bij wortel planten is geen sprake van een leverhoogte omdat dit deel van de vaste plant geheel onder de grond verdwijnt, de plant loopt uit na het planten.
Retourneren
Vanwege de bederfelijke aard van het product, de afstand en de kosten om het product te retourneren, heeft het meestal geen zin om het product te retourneren. Neem contact met ons op wanneer je een probleem hebt met een van de geleverde producten en we zullen het naar tevredenheid oplossen.
De eventuele kosten voor het retourneren van goederen zijn voor eigen rekening.
Betalen
U kunt veilig betalen via onze webshop. Al onze betalingen worden uitgevoerd door Multisafepay en Paypal binnen een beveiligde omgeving. Wij accepteren alle gangbare creditcards en banken.
Klarna
Bij TuinFlora kunt u dan betalen via Klarna. Zo kunt u uw bestelling eenvoudig achteraf betalen en direct profiteren van uw nieuwe aankoop. Je hoeft niets extra's te doen om het te gebruiken. Ga gewoon door je bestelproces. Kies je bij het afrekenen voor Klarna, vul dan je gegevens in en wij versturen je bestelling direct.
Houd er rekening mee dat er een minimale bestelwaarde van 30 euro is om Klarna als betaalmogelijkheid te kunnen gebruiken.
Groeigarantie vanaf de aankoopdatum.
Als een plant binnen onze groeigarantie niet groeit, betalen wij u de plant terug.
Maak hiervoor een foto van de plant op de groeilocatie, houdt het ordernummer bij de hand en neem contact op met de klantenservice.
Standaard verlenen wij na de aankoopdatum 2 maanden groeigarantie op al onze planten.
Groeigarantie is alleen van toepassing op planten die verzorgd zijn volgens onze instructies, verdrogen en/of vorstschade na aanplant vallen niet onder de garantie.
Bollen, wortelgoed en rizomen moeten direct na ontvangst van het product worden geplant om rotting of ziekte te voorkomen.
Buitenplanten dienen binnen 1 week na ontvangst daadwerkelijk geplant te worden, binnen bewaren is schadelijk, dan vervalt de garantie.
Lichte afwijkingen in bloemkleur vallen niet onder de garantie (bloeikleur wordt mede bepaalt door de grondsoort en groeicondities).
Leverproblemen door foutieve adresinformatie vallen niet onder de garantie, zorg dat u het juiste afleveradres invoert.
Let op: Wij verlenen geen garantie op planten voor wederverkoop.
Bestel bij voorkeur als de plantcondities gunstig zijn (niet te heet/koud/droog/nat), dat werkt voor u zelf wel zo prettig en geeft ook de meeste kans op succes.
Om een eventuele claim goed te kunnen beoordelen vragen wij altijd om een foto van de desbetreffende plant op de aanplantlocatie, stuur deze voor een snelle afhandeling meteen mee met uw claim.
Indien u onverhoopt niet tevreden bent over de levering heeft u het recht om de planten binnen 2 weken terug te sturen. Zodra wij uw retourzending (verzendkosten voor eigen rekening) hebben ontvangen zullen wij uw order crediteren.
Contact
Stuur ons bij vragen een e-mail (klantenservice@tuinflora.be).
Op deze manier kunnen wij uw vraag snel en efficient behandelen, u krijgt automatisch een ticketnummer toegewezen.
Indien het om een adreswijziging of annulering gaat, vermeld dit dan duidelijk in het onderwerp van de email.
Belangrijk:
Vermeld altijd uw ordernummer in het onderwerp van de e-mail.
Indien u een klacht heeft sluit dan altijd een foto bij van de product(en) waarop de klacht betrekking heeft zodat we de klacht direct naar ieders tevredenheid kunnen afhandelen.
Wij streven er naar uw email binnen 48 uur te beantwoorden.
Adres:
BulbsDirect b.v.Loosterweg 37A2215TM Voorhout
NederlandTel: (+31) 0252431072
Check voor u ons mailt eerst onze veelgestelde vragen pagina.
Betaalgegevens
We vragen u geen geld over te maken naar deze rekening, kies een van de door ons aangeboden betaalmethoden om uw bestelling te betalen
Bank ABNAMRO: 4356.09.564
IBAN: NL19ABNA0435609564
BIC: ABNANL2A (buiten de EU)
Tuinflora.be is onderdeel van Bulbs Direct b.v.
KVK Nr: 28090773
BTW Nr: NL.8099.191.26.B01